top of page
Zoeken

Meta of Google ads?

  • Foto van schrijver: Maurits Vonk
    Maurits Vonk
  • 6 mei 2023
  • 1 minuten om te lezen

Bijgewerkt op: 7 mei 2023

Twijfel je tussen Google advertenties of Meta advertenties voor jouw online marketingstrategie?


Het antwoord hangt af van je doelstellingen en de fase waarin de doelgroep zich bevindt in de customer journey.


👉 Google Ads zijn effectief voor pull-marketing, wanneer mensen actief zoeken naar iets specifieks.


👉 Meta advertenties zijn echter geweldig voor push-marketing, wanneer je doelgroep zich nog niet bewust is van jouw product of dienst.


Het kan zelfs werken om beide tegelijkertijd te gebruiken voor een volledige push-pull marketingstrategie. Vergeet niet dat de beste keuze afhangt van je specifieke situatie en dat het altijd belangrijk is om te testen en te optimaliseren.






 
 
 

Recente blogposts

Alles weergeven
Waarom moet ik een website hebben?

In een wereld waarin bijna alles zich online afspeelt, is de vraag “Moet ik eigenlijk wel een website hebben?”  nog steeds verrassend...

 
 
 
Facebook ads checklist

Zo optimaliseer je jouw lopende campagnes Adverteer je al op Facebook, maar blijven de gewenste resultaten uit? Heb je het gevoel dat je...

 
 
 
Google Ads audit checklist 2025

15 cruciale punten om direct te optimaliseren Waarom een Google Ads-check onmisbaar is (zelfs als je denkt dat het goed loopt) Je draait...

 
 
 

Comments


bottom of page